vineri, ianuarie 10, 2020

M-am visat acasă, mamă...



Kuppenheim, Baden-Württemberg
Vineri, 10 Ianuarie 2020

M-am visat Acasă, mamă, în acasa din cuvinte,
Eu, plecat-acum departe, pribegind prin țări străine,
Erai singură acolo și mirosul de plăcinte,
Cel dinspre Copilărie, ajungea până la mine...

Vântul spulbera zăpada pe sub stelele-nghețate
Peste Dealul Curăturii luna răsărea domol,
Sus, în podul casei noastre, sunt opincile-agățate
Și Copchilul necuminte, nu a adormit sub țol,

El tot scrie și îngână versuri ce îi vin în minte:
„Dar mai culcă-te odată, lasă-n pace Poezia!”
Glas dojenitor și dulce, cum e glasul de părinte
Și acum parcă se-aude când înlăcrimez hârtia...

Sunt la tine-n prag, dar ușa cea bătrână-i încuiată,
Cheia, știu, de bună seamă e la bunul Dumnezeu
Și din visul fără margini, m-am trezit așa deodată,
M-am visat Acasă, mamă și mă tot visez mereu...

Nicolae Nicoară-Horia



Niciun comentariu: