marți, ianuarie 14, 2020

Știu, sunt împăcat cu gândul...



Kuppenheim, Baden-Württemberg
14 Ianuarie 2020

Știu, sunt împăcat cu gândul, precum soarele cu luna,
Omul, cât e om sub ele va fura întotdeauna,
Nu se satură flămândul cu ce i-a dat Dumnezeu,
Ci râvnește la ce are cel din preajma lui mereu!

Din ce șarpele-i întinde niciodată nu refuză
Și de partea lui își trage peste turtă-aceeași spuză,
Nu are nicicând odihnă și în viață tot adună
Zi și noapte-n orice clipă, fie vreme rea sau bună,

Precum râurile-n Mare de pe prundul lor nisipul,
Și de-atâta...bogăție nici nu își mai vede chipul,
Dintre toți bogații lumii nu-i port nimănuia ură,
Dar de când mă știu în viață nu-l suport pe cel ce fură!

Ce hambare? Ce palate? Sunt un om liber sub stele
Nu mă plâng că n-am de toate, dar sunt mulțumit cu ele,
Poate nu întotdeauna câte-mi sunt de trebuință,
Celor ce-mi râvniți avutul-sunt bogat întru ființă!

Nicolae Nicoară-Horia








Niciun comentariu: