miercuri, septembrie 02, 2020

Străinul...

 


2 Septembrie 2020


Străine, străine, niciodată frate,

Nimeni nu e veșnic pe pământ,

Granița din gânduri ne desparte,

Sunt mai mulți românii decât sunt!


Nevolnic dacă stai acum la vamă

Cu puteri sporite, nu de sus,

Stăpânii tăi vremelnici să se teamă

Șef peste-adevăruri când te-au pus!


De „truda” ta, aleșilor le place,

Singurătatea să le dea ocol,

Câți mai muncim, hai, lasă-ne în pace,

Mi se scufundă Țara în nămol.


Ca orice mamă, fie lăudată,

Mi-a dat un nume și aici rămân,

Ce ai cu ea? Eu știu că niciodată,

Copil fiind nu te-a purtat la sân,


Dar te-a primit cu dragoste la masă,

Ce pe-un pribeag și te-a culcat în pat,

Acum îmi poruncești, stăpân în casă,

Stâlcind pe românește...ocupat!


Granița din gânduri ne desparte,

Nimeni nu e veșnic pe pământ,

De ce zilnic îmi vorbești de moarte?

Sunt mai mulți românii decât sunt!


Nicolae Nicoară-Horia



Niciun comentariu: