vineri, iulie 09, 2021

Mă cheamă tata...

 



-Restituiri-


Mă cheamă tata să mă duc la coasă,

De când mă cheamă și eu tot amân!

De mult ți-am spus, frumoasa mea mireasă,

Că iarba dintre noi miroase-a fân!


Mirosul ei nicicând să nu te mire,

Eu am glumit atunci, glumesc și-acuma,

Doar sufletul mi-e tânăr ca un mire

Când tot mai obosită-mi pare huma;


Pe Dealurile mele dinspre-Apus

Același Dor prin sânge mă colindă

Și într-un leagăn de nuiele sus.

Un gângurit se leagănă sub grindă;


Nu-l mai aude nimeni, Casa-i oarbă

Și liniștea din jur e-atât de surdă!

Stau îngerii din rame să îl soarbă

Și veșnicia în târnaț se-mburdă...

....................................................

Cu gândul ars pe-o Sarmizegetusă

Aș vrea s-adorm cu versul meu zălog,

Mă cheamă tata, mama și ea-i dusă

Și-adună-n ceruri sfântul ei polog...

Vineri, 9 Iulie 2021


Nicolae Nicoară-Horia


Niciun comentariu: