vineri, iulie 23, 2021

Ura dintre oameni...

 



Ura este nebunia inimii.”

George Byron

-Restituiri-


Și poeții se urăsc între ei,

Pictorii și muzicienii, la fel,

Ferește-te de hoți și de mișei,

De omul eretic depărtează-te de el!


Pline de-adevăr sunt aceste cuvinte

Rostite devreme, acolo în crâng,

Mereu de ele îmi aduc aminte

Și-n brațele-amintirilor le strâng...


Ura aceasta, am văzut-o și eu,

E ca un vierme în măr și socot

De ea m-a ferit Dumnezeu

Și în viață mă apăr cât pot!


M-am bucurat de cel care scrie,

Ori pune culoare pe pânzele lui,

Mâna de-a pururi slăvită să-i fie

Și celui ce sculptează în aer statui!


Și totuși mă doare adevărul grăit

Din lumea aceasta plină de ură,

Între cel ce lovește și cel lovit,

Între Cain și Abel din sfânta Scriptură...


Iubiți-vă...


Să vă iubiți, iubiți, atât vă-ndemn,

Nimic nu e mai nobil, mai solemn

Decât această minunată stare,

Ce-o are la-ndemână fiecare!


Iubiți-vă curat și fără teamă,

Cel ce iubește nu mai stă la vamă

Și nicio judecată nu îndură,

Iubiți-vă în toate cu măsură!


Cine nu știe-n viață să iubească

E ca durerea dintre-amnar și iască,

Peste-o fântână oarbă și secată

Nici curcubeul veșnic nu se-arată...

Vineri, 23 Iulie 2021


Nicolae Nicoară-Horia


Niciun comentariu: