duminică, ianuarie 09, 2022

Nu toate îți sunt de folos...

 




Mă înfior atunci când scriu

Cuvântul care-n suflet cură,

Vin vremuri și mai grele, știu,

Cu oameni tot mai plini de ură!


Acum n-au timp adeseori

Să îmi citească-ntreg Poemul,

De dimineață, până-n zori

Ne-aleargă peste tot blestemul...


Dar pentru toate câte-ndură

Și țara mea și neamul meu,

Vă spun în vorbe cu măsură,

Nu e de vină Dumnezeu!


Nu toate îți sunt de folos

Din câte inima le-adună!

Să nu te cerți pentru Hristos,

Când știi că cearta nu e bună!


Copil pe plaiuri transilvane

De mic eu m-am crescut încet

Și nu mă cert pentru icoane,

Nici nu mă cred că sunt ascet!


De nu le sunt pe plac la unii,

Eu nu mă necăjesc deloc,

Din tot ce-au pus în suflet bunii

Nimic nu vor clinti din loc!


Mereu ajuns pe la răscruce

Am auzit din ceruri Glasul,

Purtând cu mine sfânta cruce,

Sub ea îmi voi găsi popasul...


Cum stă la pândă leopardul,

Dar cât o să rămân cu voi,

Purtându-mi prin dureri stindardul,

Sub vremuri nu mă încovoi!


Din câte inima le-adună

Nu toate îți sunt de folos,

Când știi că cearta nu e bună,

Să nu te cerți pentru Hristos!

Duminică, 9 Ianuarie 2022


Nicolae Nicoară-Horia


Niciun comentariu: