vineri, ianuarie 14, 2022

Scrisoare la...Scrisori…

 




Tot mai rar vorbim cu tine, tot mai rar și mai în grabă

Când cu alte dulci nimicuri mintea, inima se zdroabă,

Cât de-apatici, de slugarnici, îți rostim cerescul nume,

Iarna, când te naști, Emine, vara când te duci din lume...


Mă cuprinde o tristețe și mă strânge-n cercul ei,

În sălașul tău din ceruri așa-mi vine să mă iei,

Aici parcă de o vreme mă simt tot mai în zadar

Când le văd în jur pe toate cum se sfarmă, cum dispar!


Citesc în târziu de noapte, plin mi-e duhul de fiori,

Slovele Limbii Române lăcrimează din Scrisori,

Amiroase a cerneală proaspătă, de parc-acum

Le-a scris mâna ta, stăpâne, dintre flacără și scrum...


Unii „critici”, plini de vâlve, seamănă-ntre noi zâzanii,

Potolească-i Demiurgul, pună-le în trup litanii,

Înspre zori mă poartă gândul, colo-n prag de Ipotești

Se va naște oare Pruncul, cel în care veșnicești?

Vineri, 14 Ianuarie 2022


Nicolae Nicoară-Horia


Niciun comentariu: