joi, august 04, 2022

Cât l-a iubit?

 





Oftează sufletul: „mi-e greu,

Din pulbere la tine vin!”

Cât l-a iubit? N-o judec eu,

Ci dragostei în veci mă-nchin!


Mereu cu gândul înspre ei

Îndrăgostit am fost de Viață,

Miros și-acum a flori de tei

Cuvintele spre dimineață...


Acolo, lângă Dumnezeu,

Ei, Veronica și Emin,

Cât s-au iubit? Nu-i judec eu,

Le fie somnul pururi lin!


De-aceea Ruga mea înaltă,

Spre tine, Doamne o ridic,

Aici și-n lumea cealaltă:

Fără de Dragoste-s nimic!”

4 August 2022


Treceau ţinându-se de mână…

Eminescu-Veronica


Treceau ţinându-se de mână

Ca două aripi într-un zbor,

Ca două zile-n săptămână

Şi îngerul în urma lor...


El îi şoptea un Dor fierbinte,

Ea îl sorbea din ochii lui

Şi liniştea dintre cuvinte

Gemea în bronzul din statui.


Din câte sunt aici sub cer

Dă-mi, dintre toate, un sărut,

Mai multe nici nu ştiu să-ţi cer,

Doar unul singur, cu-mprumut.


Ţi-l dau, dobândă nu aştept,

Eu Rugii tale mă supun-

L-a strâns atunci cu drag la piept

Şi mai departe nu vă spun...


Treceau şi Aerul suspină,

Ea, Veronica şi Emin-

Le fie trecerea deplină

De-acum şi-n veci de veci.

Amin.


Nicolae Nicoară-Horia


Niciun comentariu: