vineri, august 12, 2022

Ștergătorii de urme...

 




Pe noi nu ne-a adus barza

din altă parte.

Barza este un cuvânt de origine dacă,

precum doina, codrul

și dorul.

Cel ce-a venit pe această țarină,

mi-a întrebat prima dată strămoșul:

de unde ești tu?

Eu sunt d'aci!

A răspuns, legitim și înfiorat,

malul stâng al Râului.

Aici sunt turmele

și ciocârliile

mele,

prin cătunele noastre

umblă veșnicia cu șerparul la brâu

și fierbe mămăliga

pe vatră.

Aici sunt davele

în care ne adăpostim lacrima

din fața năvălitorilor.

De pe altarele de piatră sărată

nu s-a stins niciodată

lumina,

de când a spus Dumnezeu-

să fie”!

Celor ce te-au trimis

așa să le spui:

din moși-strămoși

noi

nu ne-am plecat căciula în fața nimănui!

Pe toți

i-am primit bucuroși

cu urdă

și cu struguri copți...

Prea toleranți fiind,

unii de-atunci

nici n-au mai vrut să plece,

de-au rămas

pe lângă stânile noastre,

încurcându-ne limba, obiceiurile

și credința...


Noi,

de când ne știm

am avut parte de ei,

de ștergătorii

de urme!


Nicolae Nicoară-Horia

Niciun comentariu: