joi, august 31, 2023

Laudă ție, Limbă Română...

 




„Laudă semințelor, celor de față și-n veci tuturor!”

Mirabila sămânță-Lucian Blaga

 

Laudă ție, Limbă Română,

Laudă cuvintelor,

Celor de față

Și-n veci tuturor!

Mirabile sunt semințele-

Cuvintele tale!

Poetul din Lancrăm

Psalmodiază

Mereu

Prin pustia

Din inima

Noastră;

Din ceruri îi ascultă

Și

Dumnezeu

Cântarea măiastră...

Laudă ție, Limbă Română!

În limba strămoșilor tăi

Daci,

Plină de dragoste,

Niciodată

De ură,

Oricâte botnițe

Îți vor pune

Dușmanii pe gură,

Tu

Nu ai voie

Să taci!

 

Cântec în limba română...

 

Mi-e rușine Doamne și ce grea rușine,

Știu, rușinea firii n-o să-mi fie scut,

Rătăcit prin lume am uitat de tine

Limba Maicii mele care m-a născut!

 

Am uitat devreme cea dintâi povață

Cum își uită oul pasărea din zbor

Și aici acasă pruncii când te-nvață

Gânguresc întruna pe înțelesul lor...

 

Limbă Românească, cea mereu hulită,

De-adevăruri sfinte nu ai fost săracă,

În văzduh și-n piatră pururi scrijelită,

Limba mea rănită, limba mea cea dacă!

 

Astăzi, când e ziua închinată ție

Dintre câte încă mai sunt pe pământ,

Toată viața noastră Ziua ta să fie

De la steaua dată, până la mormânt...

 

Nicolae Nicoară-Horia

Niciun comentariu: