joi, august 29, 2024

Glasul celui ce strigă...


 DIN ZIUA ADORMIRII TALE...

 

Bat clopotele-n Sat a liturghie

Și aerul din jur e plin de-alean,

Să ne-amintim de el, din veșnicie,

De Proorocul omenirii-IOAN!

 

De Capul cel tăiat fără de vină,

Din vraja ei aprinsă, ca ideea

Și sufletul se tânguie-n lumină,

Un suflet trist cu nume Salomeea...

 

Desfrâu...

 

Ce tristă zi, ce neagră Sărbătoare!

Din Taina Vieții plină de tumult

Azi mă întreb și întrebarea doare

De două mii de ani și mai de mult:

 

„Ce să-i cer” „Vreau capul pe tipsie!”

Aceleași vremuri le trăim și-acum

Și-același Glas durut dinspre pustie

L-aud venind, dojenitor, pe drum...

 

Nu mai avem în tot ce facem frâu,

Dansează-n gândul nostru Salomeea,

Prin lumea asta, plină de desfrâu,

Nu știm cine-i Bărbatul sau Femeia...

Joi, 29 August 2024

 

 

Glasul celui ce strigă...

 

Duhul Irodului, rămas între porunci,

Nu are liniște,

Din clipa aceea blestemată

De-atunci!

În van

I-au tăiat capul Botezătorului

Ioan,

Cuvântul lui-

Niciodată!

El

Este viu pe tipsie:

„Pregătiți

Calea Domnului!

Sunt glasul celui ce strigă

În pustie...”

 

Salomeea...

 

O mai aud și astăzi dansând pe Salomeea,

Rostind aceleași vorbe amirosind a iod,

Dar o să vină vremea, ce-aproape e scânteia

Din flacăra promisă: „vreau capul lui Irod!”

 

Cuvintele acestea ce-mi vin nu-s ale mele,

Ca roiul de albine de dincolo de zare,

Chiar dacă-ntotdeauna eu am crezut în ele

La versurile mele, voi, știu, nu dați crezare

 

Și ochii plini de fosfor sunt gata să se-aprindă

Alunecând pe trupul demonic și rotund,

Pe Ioan Botezătorul nu-i cine să-l mai prindă?

Acum la întrebare nu vreau să vă răspund...

 

Dans...

 

Prin versul meu ce nu-mi dă pace,

Dansează încă Salomeea,

Acelaşi IOAN în lanţuri zace-

Tot Capul lui îl vrea femeia?

 

În ochii ei flămânzi ca iadul

Irod se uită şi nu ştie,

Frumoasa îi şopteşte-„adu-l,

Îl vreau, stăpâne, pe tipsie...”

...............................................

În Dragoste s-aveţi măsură,

Voi, fiii mei, luaţi aminte,

Vă fie dar, învăţătură-

Scriptura, cea dintâi, nu minte!

 

Dansează Salomeea încă,

Cu trup mistuitor ca focul,

În temniţa de jos, adâncă,

Aşteaptă înlăcrimat Proorocul...

 

Nicolae Nicoară-Horia

Niciun comentariu: