marți, ianuarie 15, 2019

De ziua ta...



15 Ianuarie, mereu...

De ziua ta ce să-ți aduc în dar?
Nimic din tot ce sunt nu e-n zadar!
M-am tot gândit cu ce să vin în prag,
Mi-e dor de tine, prietenul meu drag,

Cu tine am crescut acolo-n Munți
Lâng'o Vâlcea cu murmurul sub punți,
Cutreierând păduri, ce astăzi nu-s,
Tu ai rămas Luceafărul de sus!

Sub raza lui, mereu mi-aduc aminte,
Am strâns în brațe primul dor fierbinte,
În Apuseni, sub cerul cenușiu,
Te-ai întâlnit cu Geniul cel pustiu...

De ziua ta eu am venit să-ți spun
Că Iancu de atunci e mai nebun
De dragoste de Țară și de Neam,
Noi mai puțini suntem din câți eram

Și Horia pe-un Munte stă călare,
Îți vom purta în suflet fiecare,
Cât o fi pământul nostru teafăr,
Lumina, cea nestinsă, de Luceafăr!

De ziua ta, primește-mă, Mihai,
O clipă doar acolo lângă rai,
O clipă doar sub umbra unui nor
Să îmi reciți- mai am un singur dor...

Nicolae Nicoară-Horia

Niciun comentariu: