marți, februarie 05, 2019

Cu lecția învățată...



Kuppenheim, Baden Württemberg
5 Februarie 2019

Ca om ce sunt am lecția-nvățată
De când umblam copil desculț pe grui:
Să nu rănești pe nimeni, niciodată
În adevărul și-n credința lui!

Acolo-n Apuseni, între izvoare,
Am înțeles din jocul meu fidel,
Nu cel ce strigă din cuvânt mai tare
Are dreptatea răstignită-n el!

Dreptate și-adevăr, a câta oară
Pentru ele mi-am făcut dușmani?
De-am îndurat și vorbe de ocară
Alături de părinții mei țărani,

Dac-am purtat prin viață frigu-n oase
La nimeni n-am cerșit căldură-n prag,
Da, am origini pururi sănătoase,
Din Dorul tras pe roată eu mă trag!

Între Albacul sfânt și Curătură
Am deslușit iubirea din Cuvânt,
Tot neamul meu nu-i neam de corcitură,
De-aici mă știu, statornic în cuvânt!

Aud și-acum îndemnul care vine,
Ca om ce sunt, cu lecția-nvățată:
În tot ce ești, pe cel de lângă tine
Să nu-l rănești în viață niciodată!

Nicolae Nicoară-Horia


Niciun comentariu: