marți, februarie 12, 2019

De ce Mă prigonești...



Kuppenheim, Baden Württemberg
12 Februarie 2019
Saule, Saule, de ce Mă prigoneşti?”
Faptele Apostolilor 22, 1-30

De câte ori n-am auzit și eu
Acolo-n Crângul meu de Nicorești,
Precum Saul, glas de Dumnezeu:
Nicule, de ce Mă prigonești?”

Da, recunosc, nu mă puteam abține
Cum să pun opreliște livezii?
Păcatele”, oricum, erau puține,
Furam și eu cireșe ca cilezii;

Din frunze de alun, la umbră vara,
Copilăria mea cea mai frumoasă!
Îmi fumega anevoios țigara,
Când biata mamă m-aștepta acasă:

Pentru ce pe lume te-am născut?”
Să merg pe Dâmb, ori la Fântâna rece
Cu Fulga și Mândraia la păscut,
Prigoana”de atunci știam că trece...

Vâlceaua îmi era atât de dragă,
Ispitele nu mă lăsau în pace,
Vai, câte amintiri de ea mă leagă
Scăldându-mă de-a rândul prin băltoace!
....................................................
Dar niciodată ce n-am înțeles
Nu am negat, o fac și-acum mereu,
Din Dragoste și fără interes
Eu cred și am crezut în Dumnezeu!

Nicolae Nicoară-Horia


Niciun comentariu: