miercuri, februarie 06, 2019

Și nu mă plâng...



Kuppenheim, Baden Württemberg
6 Februarie 2019

Și eu sunt plin de griji și de nevoi,
Țărâna mea din gânduri mi-e sărată,
Totuși mă-ntreb: oare vedeți și voi
Tristețile ce zilnic mi se-arată?

Și nu mă plâng, de toate nu mă plâng,
Cum nu se plânge sarea din bucate,
Le-adun în mine, oare până când?
Aceste suferinți ce mi-au fost date!

Mi-e țara pe pământ tot mai prădată
Și tot mai mulți sunt răii dimprejur,
De Patria din cer, vai, niciodată
De ea să nu v-atingeți, vă conjur!

Știu, drumului pe care merg mereu
Nu-i pun eu capăt și nici căpătâi,
Când peste tot, cu mine-i Dumnezeu,
Cu mine pururi, Doamne, să rămâi!

Și câtă vreme voi trăi-n cuvânt
Nu port în suflet niciun fel de moarte,
Vreau toate bucuriile ce-mi sunt,
De ele fiecare s-aveți parte...

Nicolae Nicoară-Horia

Gânditorul de Rodin

Niciun comentariu: