marți, februarie 19, 2019

Religia dezbină…


Religia dezbină…
Kuppenheim, Baden Württemberg
19 Februarie 2019

Cât mai cred în Dumnezeu și-n dreptate,
De la țâncul din scutec și până la babă,
Fiecare să creadă în ceea ce poate
Nu am cu nimeni pe pământ nicio treabă!

Dar nici nu suport ca în Numele Lui
Grădina” aceasta să mi se-mpartă!
Necuratul lucrează în om și-n statui,
El nu e-mpăcat niciodată în soartă!

Religia dezbină oameni și neamuri,
Diavolul își strigă iubirea în numele ei,
Dumnezeu nu ne pune cătușe nici hamuri,
Dumnezeu e Unul, nu-s mai mulți dumnezei!

Mă dor toate culorile din tricolor
Scăldate în lacrimi, limpezite de ploi,
Anatema să cadă peste creștetul celor
Ce aruncă sămânța dezbinării-ntre noi!

Mai murmură încă un Imn fără frâu
La Blaj, pe Câmpia cu zvon de Târnavă,
Binecuvântată fie pâinea dospită din grâu,
Pâinea cea zilnică, niciodată otravă!

La Cluj, la Oradea, la Miercurea-Ciuc
Nu m-am simțit pe pământ „vinitură!”
Și-oriunde prin Țara aceasta mă duc
Cine să-mi pună opreliști pe gură?
................................................
Trece-o stafie călare pe-un cal
Cu copite de aur furat din filoane
Și tulnicul sună durut prin Ardeal,
Din somnul neființei, trezește-te, Ioane!

Nicolae Nicoară-Horia




Niciun comentariu: