miercuri, martie 24, 2021

Sohodol...

 



Un sfânt, de sus prin botniță răspunde:

Pe unde vine Nicoreștiul, unde?”

Mircea Coroș

E-acolo, pe un Deal de Sohodol

Și vulturii îi dau mereu ocol,

Peste Acasa mea-ce sfânt tezaur!

Găina, cea cu ouăle de aur,


Din zările poveștilor cărunte

Și-a luat zborul până sus pe Munte...

Și iarăși întrebarea mea o iartă:

Dar Sohodolul, unde stă pe hartă?


E unul dintre șapte Sohodoale

În Munții Apuseni, păzit de-o Vale,

Pe care un copil, desculț mereu,

Tot urcă din adânc spre Dumnezeu!


Acolo, sub tăria cea albastră,

A fost vestită Mama să mă nască

De îngerul care de-atunci mă poartă

Cu sufletul horit din poartă-n poartă...


Mi-a dat un nume vrednic de crezare,

Nașterea mea n-a fost o întâmplare!

Îmi arde vie și abia mă-ncape

Lumina Crăișorului sub pleoape...

24 Martie 2021

Înainte-prăznuirea Bunei Vestiri


Nicolae Nicoară-Horia


Niciun comentariu: