sâmbătă, iunie 11, 2022

E sâmbătă înainte de Rusalii...

 




E sâmbătă înainte de Rusalii,

Tot omul să se bucure-n cuvânt,

Asemenea cu moșii cei de vară,

Mâine se pogoară Duhul Sfânt!


Vă pregătiți lăcașurile voastre,

Cele pândite zilnic de îndoială,

Tu, omule de-aici și de departe,

Cu iertare trupul tău îl spală!


Cine nu iartă nu va fi iertat

La judecata care o să vină!

Se înfioară iar cuvântul meu

De vuietul acesta din lumină!


E sâmbătă înainte de Rusalii,

Mâine se pogoară Duhul Sfânt,

În rugăciunea noastră, fiecare

Să-i pomenim pe cei ce nu mai sunt...


Moșii de vară...


E tot mai durută lumina de-afară

Și soarele parcă e plâns după nori,

Sâmbătă, astăzi sunt Moșii de vară,

Cuvântul „moș” îmi aduce fiori!


Datinile noastre, care mai sunt,

Rând pe rând fără parastase ne pier,

Mâine vin Rusaliile peste pământ,

Duhul cel sfânt se pogoară din Cer!


Cei ce nu pot și nu vor să-nțeleagă,

Sunt tot mai puternici, mai mulți,

Genunchii mei slabi încă se roagă:

Părinte al Moșilor mei, să-i asculți,


Iartă-le, Doamne, păcatele lor,

Păcatele noastre nenumărate,

Sunt „Moșii de vară” și cuvintele dor,

Doamne, adu pe pământ Sănătate,


Sănătate în trup și în mintea bolnavă

A celor ce astăzi se cred dumnezei,

Duhul cel sfânt îl trimite din slavă

În numele moșilor și strămoșilor mei!


Nicolae Nicoară-Horia

Niciun comentariu: