joi, decembrie 28, 2017

Câteodată-mi vine...


Joi, 28 Decembrie 2017
Ah! de câte ori voit-am
Ca să spânzur lira-n cui
Şi un capăt poeziei
Şi pustiului să pui;”
Mihai Eminescu, Singurătate

Câteodată-mi vine nici să nu mai scriu,
Scriitori” pe lume și-așa sunt destui,
Câteodată parcă nici nu mai sunt viu,
Câteodată parcă sunt al nimănui...

Celui ce mă strigă nu-i răspund pe nume,
Plin de dușmănie strige cât o vrea,
Cel ce-mi dă târcoale e trimis anume,
Îmi fac semnul crucii: piei din calea mea,

Piei cum se topește ceara lângă foc!
Și-atunci mă cuprinde nepăsarea rece,
Niciodată clipa nu rămâne-n loc
Și precum ea vine, tot așa și trece...

Dragostea aceasta nu-i de nimeni dată,
Ea mi-a fost trimisă de la Dumnezeu,
Când nu voi mai scrie, de va fi vreodată,
Se vor surpa Munții împrejurul meu;

Tu alungă-mi gândul, negru și nătâng
Și ce-i bucuria tot mereu mă-nvață,
Câtedată-mi vine-n brațe să te strâng
De la miezul nopții, până dimineață.

Când se face ziuă peste noi flămânzi
Să-ți recit poemul ce ți se cuvine
Și de răutatea lumii să m-ascunzi,
Câteodată-mi vine, nu mai știu ce-mi vine...

Nicolae Nicoară-Horia



Niciun comentariu: