duminică, iulie 08, 2018

Imnul cel nou...



Duminică, 8 Iulie 2018

Sunt departe de tine, Patria mea,
Între zările-acestea, mult mai boeme,
Acolo e cod roșu de vreme grea,
Aici e senin și e cald în poeme...

Lumina îmi picură-n suflet mereu
Rugăciunea ei dinspre dimineață:
Ai grijă, Doamne, de tot neamul meu,
Din somnul de moarte, trezește-l la viață!

Pune-i în gânduri Imnul cel nou,
Dinspre cel vechi parcă mă doare
Nepăsarea ce vine ca un ecou,
Frate Române, până când oare?

Dușmanilor le place, un altul nu vor,
Doar să te știe robit pe pământ,
Să-l scrie poeții cu sângele lor,
Vioara să-l cânte cu glasul ei sfânt,

Să tremure vinul tricolor în pocale!
Sunt departe de tine, Țara mea dragă,
Aș vrea să te știu între hotarele tale
Mult mai deșteaptă și mult mai întreagă!

Nicolae Nicoară-Horia



Niciun comentariu: