sâmbătă, decembrie 28, 2019

Iar l-au vândut pe Horea din Albac...





Kuppenheim, Baden-Württemberg
28 Decembrie 2019

Am spus că nu mai scriu despre mizerii
Ce zilnic se întâmplă-n jurul meu,
Dar am ajuns la capătul durerii,
Rog să mă ierte bunul Dumnezeu,!

Pe hoți și trădători nu pot să-i cruț,
Cine să-mi pună fermoar la gură?
Am învățat de când eram pruncuț
Poruncile rămase din Scriptură!

Pe Ursu, din Albacul dintre Munți
Iar l-au vândut nemernicii și-l vând,
Plânge-Arieșul-frate pe sub punți-
Până unde, Doamne, până când?

Ce mult ne-asemănăm, ca strănepot!
Îl duc acum spre Alba-n lanțuri grele
La mâini și la picioare, dar nu pot
Să-i pună sufletul după zăbrele...

Alții-mi vând prin zări străine Țara,
Cei ce i-am ales ne vând mereu,
Să se reverse-asupra lor ocara,

Să-i judece din ceruri Dumnezeu!

Nicolae Nicoară-Horia

Niciun comentariu: