marți, decembrie 31, 2019

Nu-mi pare rău...



Kuppenheim, Baden-Württemberg
31 Decembrie 2019

Nu-mi pare rău că pleacă anul,
Oricum nu pot să-l țin pe loc,
Nu mi-am pierdut din vers elanul
Și nu sunt supărat deloc!

Nu-i plâng durerea, nici amarul,
Ci stau în banca mea cuminte
Și-mi fac din gânduri Inventarul,
Din tot ce am dintre cuvinte...

La nimeni nu îi port ranchiună
Și-s mulțumit că încă-s viu!
Adună Omul, tot adună
Avere pentru mai târziu,

Munți de gunoaie și de zgură,
Bani de cavouri și statui,
Mi-e ciudă doar pe cel ce fură
Și vinde din ce nu-i a lui!

Dar nu mi-e inima săracă,
Nici n-am făcut din ea lingou,
Nu-mi pare rău că anul pleacă,
Din urmă vine Anul Nou;

Să vină, dar, cu voie bună
Și cu speranța de mai bine,
Iar după datina străbună
Să îl primim cum se cuvine!

Nicolae Nicoară-Horia

Niciun comentariu: