vineri, ianuarie 05, 2018

Cu părere de rău...


Vineri, 5 Ianuarie 2018

Cu părere de rău vin să vă spun
Și părerea aceasta îmi aparține,
Ne-am îndepărtat de tot ce-i străbun,
De tot ce Aici ne mai ține.

Cineva ne lucrează-n adins
Și „lucrătura” aceasta se vede,
Nu se mai înțelege insul cu ins,
Frunza uscată cu cea verde...

Am fost și eu „turist” în afară,
Era iarnă și erau sărbători,
Limba Română e o povară
Și Numele tău uneori!

Dacă mi-e dragă această lumină,
Dacă la icoanele ei mă închin,
Prin România, și ea mai puțină,
Aud tot mai des cuvântul „șovin!”

Dacă-mi iubesc tricolorul cel sfânt,
Istoria Patriei mele, trecută,
Oriunde merg, același cuvânt
Dimineața și seara mi se impută;

Când sângele meu se aprinde
Ascultând Imnul, cel unic sub soare,
Lângă mine un gâgă fără merinde
Tot cere mereu demâncare...

Cu părere de rău am venit să vă spun
Poate odată n-o să mai vin,
Ne-am îndepărtat de tot ce-i străbun,
Ne-am îndepărtat de tot ce-i divin...

Nicolae Nicoară-Horia


Niciun comentariu: