marți, ianuarie 02, 2018

Meseria de a fi român


2 Ianuarie 2018
Suntem români și punctum.”
Mihai Eminescu

M-ai întrebat ce sunt și ți-am răspuns,
Oricum dator nu-mi place să rămân
Și meseria mi-o iubesc de-ajuns,
Meseria de a fi Român!

Cu ea îmi câștig zilnic existența
Și nimănuia nu-i pretind ciubuc,
Vă spun aici cu toată paciența,
În altă parte n-am vrut să mă duc!

Sunt meserii cu mult mai mult plătite,
Dar asta mi-a plăcut de când mă știu,
Aici am doar cuvinte potrivite,
În altă limbă n-aș putea să scriu;

Aici am învățat-o și nu-mi pasă
Ce spun alții împrejurul meu,
Ea nu e meserie rușinoasă
Și-ntotdeauna nu se-nvață greu...

Eu cred și în credința mea rămân
Și vă spun la toți pe românește,
Meseria de a fi Român
E singura care se moștenește!

Nicolae Nicoară-Horia



Niciun comentariu: