duminică, ianuarie 07, 2018

Înaintemergătorii...


Duminică, 7 Ianuarie 2018

De când am văzut prima oară zorii
Și-am înțeles ce-nseamnă pe pământ,
Ce dragi mi-au fost înaintemergătorii,
Cei din faptă și cei din cuvânt,

Cum drag pentru pierdut e un liman,
Dar dintre toți, mai plin de-nvățăminte,
Precum a fost Prorocul sfânt Ioan
Nu e altul să-mi aduc aminte!

El este înaintea mea!” Pe drum,
Așa striga mulțimii adunate
Și parcă îl aud spunând și-acum
La cei, tot mai puțini, uitați prin sate,

La cei de prin orașele ce poartă
Pe chipul lor tristețea fără leac,
Dumnezeule din cer, mă iartă,
De-atâtea lacrimi nu mai pot să tac!

Izvoarele și ele au în glas
Durerea lor prelinsă în fântâni,
Din câte Tu ne-ai dat ne-a mai rămas
Doar numele acesta de români!

Durută Țară, scumpă Românie,
Te plâng cu Ioan deodată și-nțeleg,
Iar „glasul care strigă în pustie”
Îmi răscolește sufletul întreg...

Nicolae Nicoară-Horia


Niciun comentariu: