miercuri, ianuarie 18, 2023

Moartea lui n-a fost întâmplătoare...

 



(Duminică, 18 ian. 2009, ora 1.30)


Întotdeauna Adevărul doare

Pentru cei ce au mai multe fețe,

Moartea lui n-a fost întâmplătoare,

Degeaba-ncearcă unii să mă-nvețe!


Ea l-a pândit mereu la cotitură,

Alt „incomod” și el-Grigore Vieru,

Dușmanii îi purtau atâta ură!

În tot ce scriu aici mi-e martor cerul.


Știu că m-ascultă dincolo de zări,

Frate drag, să te-adumbrească norul,

Aveai o Patrie din două țări

Și-aceeași limbă viersuindu-ți Dorul!


Limba aceasta în cuvânt mă doare,

Îi port și eu silabele în nume,

Moartea ta n-a fost întâmplătoare

Și nu e-ntâmplător nimic pe lume!

18 Ianuarie 2023


Iartă-mi vina…


Te-ai dus şi tu, unde vom merge toţi

Când se va stinge peste noi Lumina,

Ne-am cunoscut acolo printre Moţi,

La Târgul de pe Muntele Găina…


Frate Nicule!” Aşa mi-ai zis-

Şi Tu mi-ai strâns în braţe Poezia,

Mi se părea că retrăiesc un Vis,

Atunci şi-acum când înnegresc hârtia…


Se umezise Aerul sub pleoape

Când te priveam şi nu-mi venea să cred,

AVRAM IANCU îmi era pe-aproape

Şi Crucea lui mi-e martorul întreg!


Doamne, cât de mult ne-asemănam,

Era în glasul tău atâta jale-

Să îmi trimiţi o poză să te am

Şi câteva din versurile tale…”


Eu le-am trimis, ţi le-am trimis pe toate,

Dar nici acuma, frate, când îţi scriu

Cuvintele acestea-nlăcrimate

De le-ai primit vreodată, nu mai ştiu…

Şi-acolo sus, pe Muntele Găina,


De va mai fi vreodată ca să vin,

De unde eşti, tu singur, iartă-mi vina-

Eu mai rămân, eu mai rămân puţin…

………………........................

S-a dus şi el să nu-l cuprindă gerul,

Gerul pe care l-a urât mereu,

Să-i dăm de-a pururi liniştea lui Vieru-

Să-l odihnească Bunul Dumnezeu!


Nicolae Nicoară-Horia


Niciun comentariu: