joi, ianuarie 25, 2024

Sănătate...


Ce deștept e Omul și frumos

Câtă vreme-n viață-i sănătos,

Cât de singur e întru ființă

Cel bolnav și plin de suferință!

 

Prietenii din jur se împuțină

Când puterile n-o să-l mai țină,

Iar uitarea crește-n urma lui

Și de el nu-i pasă nimănui.

.................................................

„Ecce homo!” Îmi aduc aminte

De prea dumnezeieștile cuvinte,

Ispita pretutindeni când mă duce

Văd chipul Răstignitului pe cruce...

Joi, 25 Ianuarie 2024

Hagen, Renania de Nord-Westfalia

             *        *        *

Aceste „vorbe” nu sunt ale mele,

Poți din lume să le ai pe toate,

Comori fără de număr, ori castele,

Dacă ești lipsit de sănătate

Nu te bucuri, Omule, de ele,

Cum nu te bucuri de singurătate!

 

De slovele-amintite nu îți pasă,

Te-aud spunându-mi, eu sunt sănătos!

Alte griji pe inimă te-apasă,

Tot alergând de sus și până jos,

Dacă nu ți-e viața sănătoasă

Toată alergarea-i de prisos!

 

Fără cititorul ei, eu știu,

Zadarnică e orice poezie

Și totuși cu încredere îți scriu,

Ai grijă de această bucurie,

Câtă vreme în cuvânt ești viu,

Ea niciodată nu e prea târzie...

 

Prietenii mei așa-mi spun mereu...

 

Prietenii mei aşa-mi spun mereu,

Pe tine, Horia, nimic nu te doare?

Câtă sănătate ţi-a dat Dumnezeu

Şi versului tău, câtă-răbdare!

 

Se murmură brazii acolo pe munte,

Trupul Lui, dezbrăcatul, arde în frig,

Tăcerile mele sunt aşa mărunte

Şi nu e nevoie să mi le strig...

 

N-o să le spun niciodată-ajunge!

De-acum şi până la capătul zării,

Rana din fluierul Lui dacă plânge

Îmi picură-n suflet răşina-mpăcării.

 

El nu ne-a fost, Crăişorul bolund,

Nici nu-i cunosc suferinţa de-aproape,

Dar ştiu că îmi place în ea să m-ascund,

Cum se ascunde lumina sub pleoape...

 

Aveţi prea destule durerile voastre

De tot ce v-apasă pe creştet mereu,

La ce să vă spun de nevoi şi dezastre?

Ajungă-le acestea Poemului meu!

 

Eu, faţă de Ei sunt atâta de mic

Pe pământul acesta ca un lăstun-

Pe tine, Horia, nu te doare nimic

Şi dacă mă doare aici, la ce bun?

 

Nicolae Nicoară-Horia

 

Niciun comentariu: