vineri, aprilie 10, 2020

Văd aerul...



Vineri, 10 Aprilie 2020

Nu știu dacă omul mai învață,
Plin de aroganță și de sine,
Când se face prea târziu în viață:
Doamne, ce nimic sunt fără Tine,

O clipă dintre fluture și vierme,
Cât de efemer și cât de jos!
Deșteptul lumii” adormit devreme,
Și dacă mă trezesc, cu ce folos?

Adeseori sătul de prea mult bine,
Precum Adam încărunțit sub pom,
Atunci când dă necazul peste mine...
Mi-aduc aminte, Doamne, că sunt om!

Văd aerul clipei și mă sufoc,
Aerul dintre oameni și Dumnezeu,
Nu mai am liniște și nu mai am loc,
Doamne, ai milă de sufletul meu!”

Ca pe o ultimă rugă fierbinte
Pe drumul dintre leagăn și cimitir,
Tot mai des murmură aceste cuvinte:
Nu mai am aer, vreau să respir!”

Să-i dau crezare-auzului nu-mi vine,
De-o vreme, Doamne, e-atât de grav:
Bolnavule, să nu te-atingi de mine!”
I-a spus copilul tatălui bolnav...

Nicolae Nicoară-Horia


Niciun comentariu: