vineri, octombrie 11, 2024

Struguri de cules...

 



Până e toamnă şi e vreme bună,

Până eşti frumoasă şi mai poţi,

Vino să culegem împreună

Strugurii din via mea răscopţi...

 

Lumina cadă peste noi fecundă,

Să nu ne adumbrească niciun nor

Din gelozia care stă la pândă,

Vino să-i culegem, dor cu Dor...

                  * * *

Nu mă chema, ard strugurii în Vie,

E vremea lor de-acum în Calendar,

Saltă-n mine gândul şi mă-nvie

Frumos şi tânăr ca un căluşar...

 

Vreau să-i culeg cu grijă, bob cu bob,

Nimic să nu rămână de pierzare,

Ce liber mă simt, Doamne, ca un rob

Scăpat definitiv din închisoare!

 

Tu să-i zdrobeşti desculţă pe-nserate

Şi mustul să ne vindece de noi,

Miroase-a vin şi-a nuntă în cetate,

Tu fă-mă iarăşi tânăr înapoi...

 

Pe mâini, pe ochi, pe fiinţa mea deplină

Sunt plin de mierea strugurilor copţi

Şi chiar acum mă-nţeapă o albină,

Durerea ei tu nu o mai suporţi...

 

De bucurie ochii mei sunt uzi,

Din când în când se odihnesc şi scriu,

Vin graurii în stoluri, nu-i auzi?

Din care zări flămânde, nu mai ştiu...

 

Nu mă striga, ard strugurii în Vie,

E vremea lor de-acum în Calendar,

Saltă-n mine gândul şi mă-nvie

Frumos şi tânăr ca un căluşar...

              

Vin graurii...

 

Vin graurii, tu nu-i auzi cum vin?

În stoluri sure, încă nedecise,

De-acolo, de pe plaiul cel străin,

Să-mi ciugulească ultimele vise...

 

Vin graurii la strugurii mei copţi,

Ce tristă e lumina lor din vie!

Alungă-i de la mine, ştiu că poţi,

Dar nu mă izgoni din Poezie!

 

Vin graurii îţi spun şi nu le pasă

Celor sătui de toate ce nu sunt-

Vin graurii, se pun cu noi la masă

Şi e atâta foame în cuvânt!...

 

Nicolae Nicoară-Horia

 

Niciun comentariu: