sâmbătă, martie 28, 2020

Ce trecători suntem...



28 Martie 2020

Tu iartă-mi Adevărul, altul nu-i!
Pământul e prea plin de ipochimeni,
Din centru, până-n marginile lui,
Ce trecători suntem și cât de nimeni!

Ce greu te naști și cât de simplu mori!
Toate sunt praf și pulbere la vamă,
Ne-am adunat comori peste comori
Și sufletul nu l-am băgat în seamă...

Doar „nouă” să ne fie cald și bine,
Prea ne-am urât și ne-am bârfit mereu,
Orgolioși, meschini și plini de sine
De l-am hulit chiar și pe Dumnezeu!

Încornorați în gânduri și-n cuvinte.
În goana dintre leagăn și mormânt,
Când e târziu ne-aducem doar aminte
Ce trecători suntem, ca pleava-n vânt!

De la Arad, până la Dorohoi,
Din București și până-n lumea toată,
Stăm izolați de semeni și de noi
Și teama ne-a cuprins pe toți deodată...

Dușmanul nevăzut ne dă târcoale,
De unde vine el nu pot să spun,
Mi-e sufletul și ochii plini de jale,
Îndură-Te de noi, Părinte bun!

Nicolae Nicoară-Horia

Niciun comentariu: