marți, martie 31, 2020

În curând Prierul o să vină...



31 Martie 2020

Martie miroase a cenușă,
A muguri plini de lacrimi și candid
Aprilie îmi bate-acum la ușă,
E voie, nu e voie să-i deschid?

În curând Prierul o să vină,
A gângurit azi-noapte liliacul,
În jur atâta liniște-n grădină
Și cât de supărat era, săracul!

În ispitirea ei să nu mă ducă,
Vai, cum aș vrea tristețea s-o arunc
Și-așa deodată cineva m-apucă
De mâna-nfiorată ca un prunc:

Hai, bucură-te,viața e frumoasă
De la vărsare, până la izvod,
Nu vezi cum crește iarba pentru coasă
Și floarea se jertfește pentru rod!

Sufletul mi-e plin de clorofilă,
Precum era acolo sus în crâng
Și tu oftai la pieptul meu, copilă,
Vai, cum aș vrea în brațe să te strâng!
..................................................
Martie miroase a cenușă,
A muguri plini de lacrimi și-a covid,
Aprilie îmi bate-acum la ușă,
E voie, nu e voie să-i deschid?

Nicolae Nicoară-Horia

Niciun comentariu: