miercuri, iunie 24, 2020

Ce va fi, oare, acest copil...



24 Iunie 2020
Ce va fi, oare, acest copil?”
Ev. Luca 1, 66
-Restituiri-

Iertați-mi gândul acesta umil
Și părinții mei l-au avut mai întâi,
Ce va fi, oare, acest copil?”
Se întreabă, fericiții la căpătâi!

Așa se-ntreba mulțimea și-atunci
La Nașterea Pruncului biruitor,
Pruncul cel mai iubit dintre prunci-
IOAN, Proorocul Botezător!

Din leagăn, până-n marginea scânteii,
Pe pământul acesta, de la cer, la genune
Bucurați-vă, tați, dați cinste femeii
Ce poartă în pântec această minune!

Bucurați-vă, mame, de nașterea lui,
Slăvit fie sânul care-alăptează,
Fără Pruncul născut nicio dragoste nu-i,
Cum nu e lumina fără de rază!

Ioan...

Şi-i vei pune numele Ioan!”
Aşa i-a spus îngerul,
celui mut
în ne-credinţa Cuvântului...
IOAN!
IO-AN!

Dezleagă-mi, Doamne, limba,
Să pot grăi cu ea,
Nu am crezut când Vestea
I-a spus deșărtăciunii,
Un Prunc la bătrânețe din Duh
Tu vei avea,
Azi Fiul meu se naște
Din pântecul minunii.
Ca el Prooroc în lume,
Botezător nu îi,
Acela care strigă,
Cum în Scriptură scrie:
Să fie netezită în veci
Cărarea Lui”,
Dar cine îi aude porunca
Din pustie?
Dezleagă-mi limba, Doamne,
De lut și iartă-i vina,
Mă leagă pe vecie
De numele lui sfânt,
Slăvită fie ziua
Când l-a numit Lumina
'Nainte-mergătorul Iubirii
Pe pământ...

Pruncul din pântecul Mamei...
Fiecare copil este un înger..”

Ce fericit,
ce trist e uneori,
pruncul din pântecul Mamei!
Acolo
el simte, aude și înțelege
toate bucuriile
și durerile
noastre!
Când ochii Mamei plâng,
plânge și el
în întunericul
dinaintea luminii!
Cântecele de dragoste,
și toate poveștile
lumii
de acolo încep!
Aveți grijă
de surâsul copilăriei,
cel dinainte
de naștere...
Mamelor!
Respirați cu băgare de seamă!
De respirația voastră
depinde
liniștea pruncului.
Din pântecul inimii el învață
în fiecare zi
să iubească,
să ierte,
să se bucure de viață!

Nicolae Nicoară-Horia

Niciun comentariu: