vineri, iunie 26, 2020

Mă doare de tine, România mea dragă...



Vineri, 26 Iunie 2020

Fulgeră tulnicul Acasă pe Deal,
Mă doare de tine, Țară Românească,
Mă doare de tine, Moldovă, Ardeal,
Toate trei împreună purtătoare de mască!

Și strămoșii au purtat botnițe, știu,
Când culegeau rodul stăpânilor viei,
Mă arde cuvântul acum când îl scriu,
Se-ntunecă-n mine tot cerul Poeziei;

Doamne al nostru, dă-mi putere de zeu
Să răscumpăr vremea aceasta păgână,
S-aduc libertatea neamului meu
Pe care tu ne-ai lăsat-o stăpână!

În Noua Ordine care se face
E-atâta dezordine sub soare, sub stele,
Peste dușmanii ce nu ne dau pace
Să se prăvale Detunatele mele!

Dumnezeul Dreptății, Te rog să m-asculți,
Ocrotește-ne Patria din suflet întreagă,
Fulgeră tulnicul acasă pe Munți,
Mă doare de tine, România mea dragă!

Nicolae Nicoară-Horia


Niciun comentariu: