vineri, mai 24, 2024

Aș vrea Poemul piedestal să-ți fie...

 



1824-2024

 

De câtă vreme mâna mea te scrie,

Iancule-Avram, ce sfântă mi-e povara,

Aș vrea Poemul piedestal să-ți fie

În Munții din Apus și-n toată Țara!

 

Și-așa mă simt de Dorul tău pătruns

Întru Lucrarea care mi-a fost dată,

Din Duhul ei nu știu unde-am ajuns,

Dar nu voi săvârși-o niciodată!

 

Se surpă-n mine timpul ca un hău

Și sufletul în Testament mă duce,

Când Dumnezeu a pus pe chipul tău

Durerea Celui răstignit pe cruce!

 

Durerea Lui și-a ta e-atât de vie,

Nu-și află vindecare pe pământ,

Aș vrea Poemul piedestal să-ți fie,

Să nu te scoată nimeni din cuvânt,

 

Să nu te scoată nimeni din Ardealul

Ce ți-a fost Leagăn și mormânt fidel,

Poemul meu să-ți fie piedestalul

Cu toată Veșnicia scrisă-n el!

Kuppenheim, Baden-Württemberg

Vineri, 24 Mai 2024

 

Nicolae Nicoară-Horia

 

Pictura: Mariana Petruța

Niciun comentariu: