sâmbătă, mai 25, 2024

Declarație de avere...

 


Nu am plecat, nu am plecat de tot,

Cât de curând mă voi întoarce-n țară,

Vai, Dragostea aceea cum s-o scot

Din gânduri și din inimă afară?

 

Mă simt ca un izvor lângă fântână,

Oricâte bogății sunt pe pământ

Duminică și peste săptămână

N-am liniște și-odihnă în cuvânt!

 

Alții pot în voie să-și petreacă,

Să uite limba-n care s-au născut,

Nu e nimic ce vine să nu treacă,

Ce-i prezentul fără de trecut?

 

Aud mereu ca zumzetul de-albine

Căutându-și matca de la stup:

„E-acolo Patria unde ți-e bine!”

Gura lumii cum pot s-o astup?

 

Nici Dragostea aceea să o scot

Din versurile mele, nu mă lasă,

Nu am plecat, nu am plecat de tot,

Cât de curând mă voi întoarce-Acasă...

Kuppenheim, Baden-Württemberg

Sâmbătă, 25 Mai 2024

 

N-am spus eu că Munții sunt ai mei,

Munții plini de patimi și durere?

ANI dragă, tu degeaba vrei,

Nu-i am în...„declarația de-avere!”

 

Eu știu ce vreau să afle curioșii,

Impozit au plătit pe ei destul

Părinții mei, bunicii și strămoșii,

De-abuzurile vremii sunt sătul!

 

Și Râul Arieș, așa să știți,

Cu prundul aurit și cu sudoare,

Din inventarul meu să nu-l clintiți,

De la aval și până la izvoare!

 

Mai am și niște Doine fără leac,

Un Dor înalt ce nu-l mai pot ajunge,

N-am fost și nu mă știu copil sărac

Și lacrimi am destule să pot plânge...

 

Zadarnică e pohta unor monștri,

Ce tot mai des îi dau ocol târziu,

N-am spus eu că Munții sunt ai noștri

Lăsați prin Testament din tată-n fiu?

 

Nicolae Nicoară-Horia

Niciun comentariu: