duminică, mai 05, 2024

HRISTOS A ÎNVIAT...




 

Fără Duminica dintre cuvinte

Orice-nceput de săptămână nu-i,

A Înviat Hristos, luați aminte,

Să se cutremure vrăjmașii Lui!

 

De pe mormântul cel fără moarte

În care i-au pus trupul ostenit

Și piatra s-a dat singură deoparte

Când îngerul din cer i-a poruncit...

 

Sporesc degeaba împrejur călăii,

Vederile acestui timp mă dor,

Oricât l-ar pironi pe cruce răii

Hristos va Învia din moartea lor!

Duminică, 5 Mai 2024

Învierea Domnului

(Sfintele Paști)

 

Hristos a Înviat pentru noi toți...

 

Omule, din orice colț de lume,

De la Oraș de ești, ori de la Sat,

Din orice cult strigându-te pe nume,

Pentru noi toți HRISTOS A ÎNVIAT

 

Și pentru cel care nu crede încă,

De scuipă, blestematul, în cuvânt

Și cu noroi în ființa mea aruncă,

El Este Unul Singur pe pământ!

 

Eu nu mă cert în viață cu ateii,

Nici după moartea morții n-am s-o fac,

Slăvit să fie pântecul femeii

Ce L-a născut în staulul sărac!

 

Nu îmi ridic potrivnicilor spada,

Ca Horea pe vremuri dintre moți

Oricând și la oricine-i dau dovada:

HRISTOS A ÎNVIAT pentru noi toți!

 

Hristos a Înviat! Cântați popoare

Cu bucuria Învierii-n glas,

Dintre toate cele trecătoare

Această Bucurie ne-a rămas!

 

Hristos a Înviat! Luați lumină

Din Lumina fără de apus!

Iar bucuria fie-vă deplină

Și sufletul de dragoste străpuns

 

Până în ziua-n care îl veți pierde,

Hristos a Înviat! Luați aminte,

Să se cutremure cine nu crede,

Mustrându-l Adevărul din cuvinte!

 

De El nu poate nimeni să se-ascundă

Și nicio vizuină-n lume nu-i,

Hristos a Înviat! Să nu-mi răspundă

Cel ce hulește Învierea Lui!

 

Nicolae Nicoară-Horia

Niciun comentariu: