joi, mai 28, 2020

Nu-i om de pe pământ să nu se înalțe...



Joi, 28 Mai 2020
-Înălțarea Domnului-

Copil fiind mă bucuram plângând
La Sărbătoarea din cuvânt întreagă
Și-ai mei s-au înălțat la cer pe rând,
Mi-a mai rămas în Munți căsuța dragă,

Dar nu sunt singur, singur nu mă știu,
Duhul Sfânt e pururea cu mine,
De fiecare dată când vă scriu
Același „vuiet” îl aud cum vine

Cu „Pace vouă” dinspre Dumnezeu
Și-același chip de înger mi se-arată,
Iar cei care-mi citesc Poemul meu
Se umplu de-o lumină înfiorată,

Lumina care nu mi-a fost străină
Copilul de acum o strânge-n brațe,
Vă spun cu bucuria lui deplină:
Nu-i om de pe pământ să nu se-înalțe...

Prietene ce ești din orice zare
Legat cu Viața încă pe pământ:
Hristos S-a Înălțat! Să-i dai crezare
Acestui Adevăr de-a pururi sfânt!

Mângâietorul...
-Restituiri-

Când vă lovesc furtunile din viață
Și vă seacă din priviri izvorul,
Cu bucuria-n suflet și pe față
Vă fie de-ajutor Mângâietorul

Și-oricâte vorbe grele-or să vă ningă,
Ispitele oriunde vă vor duce,
De el nu poate nimeni să se-atingă,
Precum de Înviatul de pe cruce!

Nu veți fi orfani!” așa le-a spus
Celor dragi cu lacrimi în privire,
Atunci când S-a înălțat la cer Iisus
Din clipa luminată de iubire;

Vă voi trimite un Mângâietor
Ca să rămână pururea cu voi!”
Vă fie dar în toate de-ajutor,
De-acum și până-n viața de apoi...

Și orice om să știe pe pământ
Cu Tatăl și cu Fiul din cerime
De la-nceputul lumii Una Sunt-
Nedespărțită, Unică Treime!

Înălțarea...
Ev. Luca 24, 35-53

Să-mi ascultaţi umilele cuvinte,
Prietenii mei, îndatorat vă cer,
Din Cartea Sfântă să luaţi aminte,
Iisus S-a Înălţat atunci la Cer!

El ne-a lăsat Aici cu „Pace vouă!”
Pe Muntele Măslinilor târziu,
Avea-n privirea Lui atâta rouă-
„Să nu vă tulburaţi!” Sunt Eu, Cel Viu,

Cel umblător prin lumea de păcate
Şi trupul Lui învăluit de nor,
Cu toate aşteptările împăcate
S-a Înălţat din văzul tuturor!

Eu ştiu că n-aveţi Timp să îmi citiţi
Poemul meu în care încă sunt,
Prietenii mei, atâta doar să ştiţi-
Există Înălţare pe pământ!

Nicolae Nicoară-Horia










Niciun comentariu: