vineri, mai 29, 2020

Stau într-o casă...


Vineri, 29 Mai 2020
Aș vrea să am o casă tăcută, mitutică...”
Mihai Eminescu- Din străinătate...
-Restituiri-

Stau într-o casă de pământ bătut,
Într-un palat să stau nu aș fi vrut,
Prin pereți ca fagurii de ceară
Nu trece răutatea din afară;

O casă la început plătită-n rate,
Aici îmi scriu poemele curate
În fiecare dimineață-n zori,
Mi-am crescut copiii, trei feciori!

Mai înainte am avut...noroc
Să viețuiesc o vreme și la bloc,
Dar gălăgia nu o mai suport
Și nu m-aș odihni în el nici mort.

Stau într-o casă, undeva la țară,
Cu ferestrele deschise-afară
Mereu spre viață și înspre lumină,
Mai am o bibliotecă și-o grădină;

Stau într-o casă, după cum v-am zis
De pământ bătut, dar nu învins,
Să locuiți și voi, așa vă îndemn,
Acasa mea de-Acasă e de lemn

Și de-ar fi fost să locuiesc în vilă
Această ființă îmi era umilă,
Aici unde vă scriu, sub umbra deasă,
Atâția împărați mi-au stat la masă!

Nicolae Nicoară-Horia

Niciun comentariu: